loading...

ايران كالا

فروش اينترنتي محصولات فيزيكي و دانلودي

بازدید : 203
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مودم روتر ADSL2 Plus بي‌سيم N300 تي پي-لينك مدل TD-W8961N

قيمت محصول : 324700 تومان

برند : TP-LINK

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


مودم روتر ADSL2 Plus بي‌سيم N300 تي پي-لينك مدل TD-W8961N

نقد و بررسي تخصصي

تي‌پي-لينك TD-W8961N يك مودم‌روتر +ADSL2 است كه از 4 عدد پورت شبكه (RJ-45) براي اتصال به‌صورت باسيم، دو عدد آنتن براي اتصال بي‌سيم و يك عدد پورت RJ-11 براي اتصال خط تلفن بهره مي‌برد. اين محصول، تركيبي از عملكردهاي يك مودم +ADSl2 با سرعت بالا، يك روتر بي‌سيم و يك اكسس پوينت بي‌سيم است و از نسل سوم استانداردهاي بي‌سيم يعني سري N هم بهره مي‌برد. به همين دليل قادر است حداكثر سرعت 300 مگابيت بر ثانيه را كه سرعت خوبي است، براي برقراري ارتباط بي‌سيم به شما ارائه دهد؛ البته اين عدد 300 مگابيت بر ثانيه، نشان‌دهنده‌ي حداكثر سرعت انتقال اطلاعات در شبكه‌ي بي‌سيم توسط اين مودم است و به سرعت اينترنت شما هيچ ارتباطي ندارد. مودم بي‌سيم TD-W8961N براي كاربري خانگي، يك دفتر كار كوچك با حداكثر 4 كامپيوتر و كارهايي مانند انجام بازي‌هاي آنلاين، مكالمه‌ي اينترنتي و حتي پخش ويديو HD نيز مناسب است و مي‌تواند قابليت‌هاي رمزگذاري WPA-PSK و WPA2-PSK را به شما عرضه كند. اين محصول از لحاظ شكل ظاهري، پورت‌ها و كليدها كاملا مثل W8961ND است و تنها تفاوت اين محصول اين است كه آنتن‌هاي W8961N ثابت هستند و از محصول جدا نمي‌شوند؛ ولي آنتن‌هاي W8961ND قابليت جداشدن از محصول را هم دارند. براي آشنايي بيشتر با اين محصول و مقايسه آن با رقيب اصليش يعني دي-لينك 2740U با ما در نقد و بررسي آن همراه باشيد.

طراحي و ساخت

مودم‌روتر تي‌پي-لينك TD-W8961N از لحاظ امكانات، تعداد پورت و تعداد آنتن با مودم دي-لينك D-Link 2740U در يك سطح قرار دارند و رقيب يكديگر محسوب مي‌شوند، مودم-روتر W8961N داراي 4 پورت شبكه (LAN) براي اتصال به‌صورت كابلي است كه با استفاده از اين 4 پورت شما مي‌توانيد 4 عدد كامپيوتر را به‌صورت باسيم و از طريق كابل شبكه به اينترنت يا يك شبكه باسيم متصل كنيد. اين محصول از دو عدد آنتن براي اتصال به‌صورت بي‌سيم و Wi-Fi بهره مي‌برد كه با استفاده از آن مي‌توانيد لپ‌تاپ، تبلت و گوشي موبايل خود را به‌صورت بي‌سيم به اينترنت يا يك شبكه‌ي بي‌سيم متصل كنيد كه البته مودم‌ روتر 2740U دي‌لينك هم دقيقاً همين پورت‌ها را دارد. W8961N سفيدرنگ است و داراي طراحي فانتزي است، كمپاني سعي كرده آن را شبيه به سفينه‌هاي فضايي طراحي كند.

2740U مشكي رنگ است و از طراحي بسيار ساده‌تر و شيك‌تري بهره مي‌برد. از نظر جنس بدنه، هر دو از پلاستيك ساخته شده‌اند؛ ولي 2740U كاملاً يكپارچه است و 8961N داراي شيارهايي روي قسمت بالايي بدنه است. 8961N از طريق همين شيارهاي بالايي و شيارهايي كه در قسمت كف آن قرار گرفته، هوا را به جريان درمي‌آورد و خنك مي‌شود؛ ولي 2740U در قسمت جلويي خود داراي پنجره‌هايي است كه با استفاده از آن‌ها و شيار كف، خنك مي‌شود. اين محصول به لحاظ فرم ظاهري كاملاً شبيه به دو محصول TD-W8961ND و TD-W8968 است. فرق W8961N با W8961ND در اين است كه آنتن‌هاي مدل W8961N ثابت هستند؛ ولي آنتن‌هاي محصول W8961ND قابليت جداشدن هم دارند. اگر از قسمت پشت به دو محصول W8961N و W8968 دقت كنيد، متوجه خواهيد شد كه تنها فرق W8968 با W8961N فقط در يك پورت USB است؛ يعني W8968 پورت USB دارد؛ ولي W8961N فاقد پورت USB است.

پورت‌ها و كليدها

اگر به قسمت پشت اين محصول نگاه كنيد، يك آنتن از سمت راست مي‌بينيد كه در كنار آن يك پورت خاكستري‌رنگ قرار دارد. اين پورت خاكستري RJ-11 نام دارد و براي اتصال كابل تلفن استفاده مي‌شود. در كنار پورت RJ-11 مي‌توانيد، 4 پورت زرد رنگ شبكه (LAN) را بيابيد كه براي اتصال به‌صورت باسيم و از طريق كابل شبكه به كار مي‌روند. از 4 پورت شبكه كه بگذريد، با كمي فاصله مي‌توانيد يك كليد كوچك مشكي‌رنگ را ببينيد كه در زير آن عبارت Wi-Fi حك شده است و همان‌طوركه از نامش پيداست، براي قطع و وصل كردن شبكه‌ي بي‌سيم (Wi-Fi) به كار مي‌رود. بعد از كليد Wi-Fi يك شيار بسيار ريز قرار دارد كه در زير آن عبارت Reset حك شده است و شما مي‌توانيد با نگه‌داشتن آن به مدت چند ثانيه، تنظيمات دستگاه را ريست كرده و به حالت اوليه بازگردانيد. در كنار شيار ريست، يك كليد مشكي‌رنگ ديگر درست مانند Wi-Fi قرار دارد كه در زير آن عبارت WPS نوشته شده است. درباره‌ي WPS در قسمت پايين توضيح خواهيم داد.

WPS

WPS مخفف عبارت WiFi Protected Setup است و يك روش استاندارد و ساده‌شده براي برقراري ارتباط بين مودم-روتر با ديگر دستگاه‌هاي سرويس گيرنده‌ي بي‌سيم مانند لپ‌تاپ، گوشي موبايل، تبلت، كارت شبكه‌ي بي‌سيم و... است كه در سال 2007 و توسط موسسه WIFI ارائه شد. همان‌طوركه مي‌دانيد تمامي دستگاه‌هاي بي‌سيم مانند انواع مودم‌روترها و اكسس پوينت‌هاي بي‌سيم قابليت رمزنگاري شبكه‌ي بي‌سيم خود را دارند، به‌صورتي‌كه شما با گذاشتن رمز يا فعال‌كردن رمزگذاري بي‌سيم در داخل تنظيمات مودم‌روتر، امكان استفاده از مودم‌روتر خود را فقط به دستگاه‌هايي مي‌دهيد كه موقع اتصال، رمز صحيح را وارد كنند. ازآنجايي‌‌كه ممكن است براي بعضي از كاربران، فعال‌سازي رمز و برقراري ارتباط بي‌سيم رمزگذاري‌شده، فرايند پرزحمت و پيچيده‌اي باشد و براي برقراري محدوديت دسترسي در شبكه‌هاي بي‌سيم سردرگم شوند يا اصلا رمز عبور خود را فراموش كنند؛ درنتيجه بايد به سراغ يك روش ساده‌تر بروند. موسسه‌ي WiFi يك راه بسيار ساده براي رمزنگاري در شبكه‌هاي بي‌سيم به وجود آورده كه با نام WPS شناخته مي‌شود؛ البته بعضي از كمپاني‌ها از نام‌هاي ديگري براي اين روش استفاده مي‌كنند، مثلاً كمپاني TP-LINK در بعضي از محصولاتش اين روش را QSS نام‌گذاري كرده است.

اين روش بيشتر براي مواقعي كاربرد دارد كه رمز عبور خود را فراموش كرده‌ايد يا مي‌خواهيد يك دستگاه فقط براي يك‌بار به مودم‌روتر شما متصل شود. در بعضي از دستگاه‌ها با فشردن اين كليد مي‌توانيد بدون واردكردن هيچ رمزي به آن‌ها متصل شويد؛ ولي در بيشتر دستگاه‌ها شما بايد كدي را كه در قسمت پشت يا كف دستگاه قرار دارد، وارد كنيد تا بتوانيد به آن‌ها متصل شويد. كارآيي اين كليد را با يك مثال براي شما شرح مي‌دهيم: فرض كنيد ميهمان داريد و مي‌خواهيد دستگاه ميهمانتان را به شبكه‌ي بي‌سيم خود متصل كنيد؛ ولي پسورد شبكه‌ي بي‌سيم شما خيلي طولاني است و حوصله تايپ كردن آن‌ را نداريد يا آن‌ را فراموش كرده‌ايد، درصورتي‌كه دستگاه ميهمان شما از WPS پشتيباني كند يا كليد WPS را داشته باشد، مي‌توانيد با زدن اين كليد در هر دو دستگاه، بدون اينكه لازم باشد رمز اتصال بي‌سيم را تايپ كنيد، البته با واردكردن كدي كه در قسمت پشت يا كف مودم‌روتر شما قرار دارد، مي‌توانيد دستگاه ميهمانتان را به شبكه‌ي خود متصل كنيد؛ البته براي اتصال گوشي موبايل، تبلت، لپ‌تاپ و دركل دستگاه‌هايي كه فاقد كليد WPS هستند هم مي‌‎توانيد بعد از فشردن كليد WPS روي مودم‌روتر خود وارد تنظيمات Wi-Fi دستگاه ديگر شده و به راحتي آن را به مودم‌روتر خود متصل كنيد.

جمع‌بندي

تي‌پي-لينك TD-W8961N يك مودم‌روتر بي‌سيم +ADSL2 با قابليت پشتيباني از استاندارد 802.11n است كه كارآيي و عملكردهاي يك مودم پرسرعت ADSL، يك روتر 4 پورت 10/100Mbps و يك اكسس پوينت را دارد. اين محصول براي دريافت و به اشتراك‌گذاري اينترنت، به دو صورت بي‌سيم و باسيم طراحي و توليد شده است. اين محصول به شما امكان درست‌كردن يك شبكه‌ي امن خانگي و قابليت انجام بازي‌هاي آنلاين، پخش آنلاين تصوير و... را مي‌دهد.

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
مودم روتر ADSL2 Plus بي‌سيم N300 تي پي-لينك مدل TD-W8961N
مودم روتر ADSL2 Plus بي‌سيم N300 تي پي-لينك مدل TD-W8961N

تعداد صفحات : 91

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 919
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 96
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 106
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 247
  • بازدید ماه : 507
  • بازدید سال : 1124
  • بازدید کلی : 445224
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه