loading...

ايران كالا

دي لينك DSL-2740U يك مودم ADSL همراه با يك روتر بي‌سيم در يك دستگاه است كه مي‌تواند اطلاعات را با سرعت 300 مگابيت در ثانيه انتقال دهد. 2740u يك محصول قابل اطمين

بازدید : 207
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U

قيمت محصول : 319500 تومان

برند : D-Link

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U

نقد و بررسي تخصصي

دي لينك DSL-2740U يك مودم ADSL همراه با يك روتر بي‌سيم در يك دستگاه است كه مي‌تواند اطلاعات را با سرعت 300 مگابيت در ثانيه انتقال دهد. 2740u يك محصول قابل اطمينان و مقرون‌به‌صرفه است كه عملكرد بسيار خوبي هم دارد و براي استفاده در منزل و يا دفاتر كوچك و معمولي اداري ايدئال است. اين مودم-روتر به شما اين امكان را مي‌دهد تا اينترنت پرسرعت خود را به‌صورت يكسان با چندين دستگاه يا كاربر مختلف به دو صورت بي‌سيم و باسيم به اشتراك بگذاريد. اين محصول عملكرد بسيار خوبي در هر دو نوع اتصال بي‌سيم و باسيم دارد و به دليل بهره‌بري از استاندارد بي‌سيم N قادر است اطلاعات را با سرعت 300 مگابيت در ثانيه انتقال دهد؛ همچنين با تمام دستگاه‌هاي بي‌سيم كه داراي استانداردهاي 802.11b/g/n هستند، سازگاري كامل دارد. اين مودم-روتر با تمامي سرويس‌دهنده‌هاي اينترنت در ايران، سازگار است و با استاندارد +ADSL2، امكان انتقال داده‌ها را از طريق اينترنت با سرعت دانلود 24 مگابيت در ثانيه و سرعت آپلود 1 مگابيت در ثانيه فراهم مي‌كند. اين مدل داراي دو عدد آنتن خارجي با قدرت 5dBi است كه قابليت پوشش‌دهي بسيار خوبي هم دارند. 2740U چهار پورت شبكه (LAN) دارد و با تمامي سيستم‌عامل‌هاي مختلف و رايج كار مي‌كند و به‌راحتي تنظيم مي‌شود؛ درضمن كاركردن با اين محصول بسيار ساده و آسان است. دركل مي‌توان گفت كه دي لينك 2740u دقيقاً همانند اسمش ميان دو مدل 2730u و 2750u همين كمپاني قرار مي‌گيرد، با اين فرق كه از 2730u تك آنتنه با سرعت 150 مگابيت بر ثانيه قوي‌تر است و دو عدد آنتن دارد و سرعت 300 مگابيت بر ثانيه را ارائه مي‌دهد؛ اما در مورد تفاوت 2750u با 2740u بايد گفت كه اين دو مدل از تمامي جهات شبيه هم هستند؛ فقط 2750u پورت USB دارد، اما 2740u فاقد اين پورت است.

قسمت جلويي محصول (LED ها)

در قسمت جلويي اين مودم-روتر يك قسمت پنجره‌اي‌شكل قرار دارد كه براي خنك‌شدن دستگاه و زيبايي بيشتر تعبيه شده است. در قسمت بالاي اين قسمت پنجره‌اي‌شكل تعدادي LED ديده مي‌شود كه هركدام به منظوري طراحي شده‌اند. از قسمت روبه‌رو كه به اين محصول نگاه كنيد، از سمت چپ اولين LED مربوط به پاور (Power) است و براي نمايش اتصال صحيح آداپتور برق به دستگاه و روشن و خاموش بودن آن به كار مي‌رود. در كنار LED پاور، 4 عدد LED قرار گرفته‌ كه اعداد 1 تا 4 بوده و نمايانگر 4 پورت شبكه‌ي محصول هستند. اگر شما از پورت‌هاي شبكه استفاده كنيد، بسته به اينكه از كدام‌يك استفاده كرده باشيد، چراغش روشن مي‌شود و به شما نشان مي‌دهد كه از كداميك از آن‌ها استفاده كرده‌ايد و اين پورت‌ها در حال حاظر فعال هستند يا فعال نيستند. بعد از LEDهاي شبكه‌ي LED اتصال بي‌سيم (Wi-Fi) قرار دارد كه براي نمايش فعال‌بودن اتصال بي‌سيم به كار مي‌رود. در كنار اين LED مي‌توانيد LED مربوط به WPS را بيابيد كه به شما روشن يا خاموش بودن WPS را نشان مي‌دهد. بعد از كمي فاصله، LED مربوط به DSL قرار دارد كه هنگامي كه از حالت چشمك‌زن به حالت ثابت دربيايد؛ يعني سرويس ADSL به خط تلفني متصل شده است كه مودم-روتر به آن وصل است؛ اما آخرين LED براي نمايش اتصال اينترنت است. اگر مودم شما به اينترنت متصل شده باشد، اين LED به رنگ سبز در مي‌آيد؛ درغيراين‌صورت، LED به رنگ قرمز باقي مي‌ماند و نشان مي‌دهد كه دستگاه هنوز به اينترنت متصل نشده است.

پورت‌ها و كليدها

اگر به قسمت پشت مودم-روتر دي‌لينك 2740u نگاه كنيد، از سمت راست اولين چيزي كه به چشم مي‌خورد، آنتن سمت چپ دستگاه است كه قدرت آن 5dBi است. در كنار آنتن مي‌توانيد محل اتصال آداپتور برق را بيابيد كه وظيفه‌ي تأمين برق دستگاه را بر عهده دارد. در كنار شيار اتصال آداپتور، كليد روشن و خاموش محصول و در كنار آن نيز دو كليد ديگر قرار دارد كه كليد پاييني براي روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم (Wi-Fi) است. در مودم‌هاي قديمي هنگامي‌كه مي‌خواستيد به هر دليلي شبكه‌ي بي‌سيم مودم خود را قطع كنيد، بايد دستگاه را خاموش مي‌كرديد؛ اما الان با استفاده از اين كليد ديگر نيازي به اين كار نيست و بدون نياز به خاموش‌كردن مودم مي‌توانيد شبكه‌ي بي‌سيم آن را قطع كنيد. شايد اين سوال پيش آيد كه خاموش‌كردن شبكه‌ي بي‌سيم چه فايده‌اي دارد؟ اولين فايده‌ي اين كار قطع‌شدن امواج در هنگامي است كه شما از اتصال بي‌سيم مودم استفاده نمي‌كنيد و يا مودم درون اتاق خواب شما قرار دارد و هنگام خواب شما نمي‌خواهيد امواج مودم درون اتاق پخش باشد. از فوايد ديگر اين كار مي‌توان به بالا بردن امنيت شبكه و صرفه‌جويي در مصرف برق هم اشاره كرد.
در بالاي كليد روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم، كليد WPS قرار دارد. WPS كه مخفف عبارت WiFi Protected Setup است، يك روش استاندارد و ساده‌شده براي برقراري ارتباط بين مودم-روتر با ديگر دستگاه‌هاي سرويس‌گيرنده‌ي بي‌سيم مانند لپ‌تاپ، گوشي موبايل، تبلت، كارت شبكه بي‌سيم و... است كه در سال 2007 و توسط موسسه WIFI ارائه شد. همان‌طوركه مي‌دانيد تمامي دستگاه‌هاي بي‌سيم مانند انواع مودم-روترها و اكسس پوينت‌هاي بي‌سيم قابليت رمزنگاري شبكه‌ي بي‌سيم خود را دارند؛ به صورتي كه شما با گذاشتن رمز يا فعال‌كردن رمزگذاري بي‌سيم در داخل تنظيمات مودم-روتر، امكان استفاده از مودم-روتر خود را فقط به دستگاه‌هايي مي‌دهيد كه موقع اتصال، رمز صحيح شبكه را وارد كنند. ممكن است براي بعضي كاربران، فعال‌سازي رمز و برقراري ارتباط بي‌سيم رمزگذاري‌شده، فرايند پرزحمت و پيچيده‌اي باشد و براي برقراري محدوديت دسترسي در شبكه‌هاي بي‌سيم، سردرگم شوند؛ درنتيجه اين كاربران بايد به سراغ يك روش ساده‌تر بروند. موسسه WiFi يك راه بسيار ساده براي برپايي رمزنگاري در شبكه‌هاي بي‌سيم به وجود آورد كه با نام WPS شناخته مي‌شود؛ البته بعضي از كمپاني‌ها از نام‌هاي ديگري براي اين روش استفاده مي‌كنند؛ مثلاً كمپاني TP-LINK در بعضي از محصولاتش اين روش را QSS نام‌گذاري كرده است. كارآيي اين كليد را با يك مثال براي شما شرح مي‌دهيم: فرض كنيد مي‌خواهيد دستگاه ميهمانتان را به شبكه‌ي بي‌سيم خود متصل كنيد، ولي پسورد شبكه‌ي بي‌سيم شما خيلي طولاني است و حوصله‌ي تايپ‌كردن آن‌ را نداريد يا آن‌ را فراموش كرده‌ايد، درصورتي‌كه دستگاه ميهمان شما از WPS پشتيباني كند، مي‌توانيد با زدن اين كليد در هر دو دستگاه، بدون نياز به تايپ رمز، دستگاه ميهمانتان را به شبكه‌ي خود متصل كنيد. در كنار دو كليد كوچك روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم و WPS، چهار پورت زردرنگ شبكه قرار گرفته‌اند كه براي اتصال دستگاه‌هاي مختلف به‌صورت باسيم به مودم-روتر كاربرد دارند؛ بنابراين شما مي‌توانيد تا 4 دستگاه را به‌صورت كابلي يا باسيم به اين مودم-روتر متصل كنيد. در كنار 4 پورت شبكه، آخرين پورت اين محصول (از سمت راست) ديده مي‌شود كه يك پورت خاكستري رنگ است و در قسمت زير آن عبارت DSL نوشته شده است، كه پورت RJ-11 يا همان پورت اتصال خط تلفن است. در كنار پورت RJ-11 يعني در آخرين قسمت سمت چپ اين محصول (اگر از پشت به آن نگاه كنيد) آنتن سمت راست مودم-روتر قرار گرفته كه قدرت آن هم 5dBi است.

امنيت

اين مودم-روتر براي امنيت بي‌سيم و دسترسي كاربران از رمزنگاري‌هاي WPA, WPA2, WEP استفاده مي‌كند و قابليت پشتيباني از روش‌هاي رمزنگاري داده‌اي را هم دارد. همان‌طوركه گفتيم مودم-روتر 2740u داراي كليد WPS است كه تنظيمات امنيتي بي‌سيم را بسيار ساده مي‌سازد، همچنين داراي كليد روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم نيز است كه با استفاده از آن مي‌توان از دسترسي‌هاي غيرمجاز و يا اتصال دستگاه‌هاي بي‌سيم ديگر به شبكه به‌صورت دستي جلوگيري كرد. اين مودم-روتر بستري امن و مطمئن را با به‌كارگيري فايروال و كيفيت سرويس (QoS) براي برقراري ارتباطات صوتي، دانلود انواع فايل‌ها و انجام بازي‌هاي رايانه‌اي روي اينترنت، براي شما فراهم مي‌كند؛ همچنين داراي فايروال، كنترل دسترسي كاربر و سيستم اولويت‌بندي انتقال داده‌ها نيز است.

اقلام همراه

هنگامي كه درِ جعبه‌ي اين محصول را باز مي‌كنيد، يك دستگاه مشكي‌رنگ در وسط جعبه، يك باكس كارتني در سمت چپ، يك باكس كوچك در سمت راست، يك باكس در قسمت بالا و يك باكس در قسمت پايين محصول مشاهده مي‌كنيد. درون باكس كوچك سمت راست يك عدد اسپليتر و در قسمت پايين آن و خارج از باكس يك آداپتور برق قرار دارد. درون باكس بالايي آنتن‌هاي محصول، درون باكس پاييني محصول يك كابل خاكستري رنگ تلفن براي اتصال پورت RJ-11 مودم-روتر به خط تلفن و يك كابل زردرنگ شبكه براي اتصال دستگاه‌هاي مختلف به‌صورت باسيم به مودم وجود دارند. درون باكس سمت چپ هيچ چيزي نيست و فقط براي اينكه محصول درون جعبه درست و محكم جاي بگيرد، طراحي شده است. هنگامي كه شما مودم-روتر را از جاي خود بيرون آوريد، مي‌توانيد CD نصب محصول و دفترچه‌ي راهنماي آن را هم در زير محصول بيابيد.

جمع‌بندي

دي‌لينك DSL-2740U يك مودم-روتر بي‌سيم است كه با به‌كارگيري درگاه يكپارچه‌ي پرسرعت +ADSL2 به اينترنت متصل مي‌شود و سرعت دانلود 24 مگابيت در ثانيه و آپلود 1 مگابيت در ثانيه را براي شما فراهم مي‌كند و شما مي‌توانيد اينترنت خود را با كامپيوترها و ديگر دستگاه‌هاي درون شبكه به اشتراك بگذاريد. اين مدل ميان دو مدل 2730u و 2750u قرار مي‌گيرد، از 2730u قوي‌تر است و يك آنتن بيشتر دارد؛ ولي از نظر ظاهر، قدرت و عملكرد كاملاً شبيه به مدل DSL-2750U است؛ با اين تفاوت كه اين مودم-روتر فاقد پورت USB است. دي‌لينك 2740u يك محصول قابل اطمينان و مقرون‌به‌صرفه است كه عملكرد بسيار خوبي دارد و براي استفاده در منزل يا در دفاتر كوچك و معمولي اداري ايدئال است؛ همچنين قادر است بستري امن و مطمئن را با به‌كارگيري فايروال و كيفيت سرويس (QoS) كه شامل حفاظت فايروال، كنترل دسترسي كاربر، استاندارد امنيت بي‌سيم WPA/WPA2 و سيستم الويت‌بندي انتقال‌داده‌هاست، براي ارتباطات صوتي، دانلود فايل و انجام بازي‌هاي رايانه‌اي روي اينترنت براي شما فراهم سازد.

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U
مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U

مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U

قيمت محصول : 319500 تومان

برند : D-Link

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U

نقد و بررسي تخصصي

دي لينك DSL-2740U يك مودم ADSL همراه با يك روتر بي‌سيم در يك دستگاه است كه مي‌تواند اطلاعات را با سرعت 300 مگابيت در ثانيه انتقال دهد. 2740u يك محصول قابل اطمينان و مقرون‌به‌صرفه است كه عملكرد بسيار خوبي هم دارد و براي استفاده در منزل و يا دفاتر كوچك و معمولي اداري ايدئال است. اين مودم-روتر به شما اين امكان را مي‌دهد تا اينترنت پرسرعت خود را به‌صورت يكسان با چندين دستگاه يا كاربر مختلف به دو صورت بي‌سيم و باسيم به اشتراك بگذاريد. اين محصول عملكرد بسيار خوبي در هر دو نوع اتصال بي‌سيم و باسيم دارد و به دليل بهره‌بري از استاندارد بي‌سيم N قادر است اطلاعات را با سرعت 300 مگابيت در ثانيه انتقال دهد؛ همچنين با تمام دستگاه‌هاي بي‌سيم كه داراي استانداردهاي 802.11b/g/n هستند، سازگاري كامل دارد. اين مودم-روتر با تمامي سرويس‌دهنده‌هاي اينترنت در ايران، سازگار است و با استاندارد +ADSL2، امكان انتقال داده‌ها را از طريق اينترنت با سرعت دانلود 24 مگابيت در ثانيه و سرعت آپلود 1 مگابيت در ثانيه فراهم مي‌كند. اين مدل داراي دو عدد آنتن خارجي با قدرت 5dBi است كه قابليت پوشش‌دهي بسيار خوبي هم دارند. 2740U چهار پورت شبكه (LAN) دارد و با تمامي سيستم‌عامل‌هاي مختلف و رايج كار مي‌كند و به‌راحتي تنظيم مي‌شود؛ درضمن كاركردن با اين محصول بسيار ساده و آسان است. دركل مي‌توان گفت كه دي لينك 2740u دقيقاً همانند اسمش ميان دو مدل 2730u و 2750u همين كمپاني قرار مي‌گيرد، با اين فرق كه از 2730u تك آنتنه با سرعت 150 مگابيت بر ثانيه قوي‌تر است و دو عدد آنتن دارد و سرعت 300 مگابيت بر ثانيه را ارائه مي‌دهد؛ اما در مورد تفاوت 2750u با 2740u بايد گفت كه اين دو مدل از تمامي جهات شبيه هم هستند؛ فقط 2750u پورت USB دارد، اما 2740u فاقد اين پورت است.

قسمت جلويي محصول (LED ها)

در قسمت جلويي اين مودم-روتر يك قسمت پنجره‌اي‌شكل قرار دارد كه براي خنك‌شدن دستگاه و زيبايي بيشتر تعبيه شده است. در قسمت بالاي اين قسمت پنجره‌اي‌شكل تعدادي LED ديده مي‌شود كه هركدام به منظوري طراحي شده‌اند. از قسمت روبه‌رو كه به اين محصول نگاه كنيد، از سمت چپ اولين LED مربوط به پاور (Power) است و براي نمايش اتصال صحيح آداپتور برق به دستگاه و روشن و خاموش بودن آن به كار مي‌رود. در كنار LED پاور، 4 عدد LED قرار گرفته‌ كه اعداد 1 تا 4 بوده و نمايانگر 4 پورت شبكه‌ي محصول هستند. اگر شما از پورت‌هاي شبكه استفاده كنيد، بسته به اينكه از كدام‌يك استفاده كرده باشيد، چراغش روشن مي‌شود و به شما نشان مي‌دهد كه از كداميك از آن‌ها استفاده كرده‌ايد و اين پورت‌ها در حال حاظر فعال هستند يا فعال نيستند. بعد از LEDهاي شبكه‌ي LED اتصال بي‌سيم (Wi-Fi) قرار دارد كه براي نمايش فعال‌بودن اتصال بي‌سيم به كار مي‌رود. در كنار اين LED مي‌توانيد LED مربوط به WPS را بيابيد كه به شما روشن يا خاموش بودن WPS را نشان مي‌دهد. بعد از كمي فاصله، LED مربوط به DSL قرار دارد كه هنگامي كه از حالت چشمك‌زن به حالت ثابت دربيايد؛ يعني سرويس ADSL به خط تلفني متصل شده است كه مودم-روتر به آن وصل است؛ اما آخرين LED براي نمايش اتصال اينترنت است. اگر مودم شما به اينترنت متصل شده باشد، اين LED به رنگ سبز در مي‌آيد؛ درغيراين‌صورت، LED به رنگ قرمز باقي مي‌ماند و نشان مي‌دهد كه دستگاه هنوز به اينترنت متصل نشده است.

پورت‌ها و كليدها

اگر به قسمت پشت مودم-روتر دي‌لينك 2740u نگاه كنيد، از سمت راست اولين چيزي كه به چشم مي‌خورد، آنتن سمت چپ دستگاه است كه قدرت آن 5dBi است. در كنار آنتن مي‌توانيد محل اتصال آداپتور برق را بيابيد كه وظيفه‌ي تأمين برق دستگاه را بر عهده دارد. در كنار شيار اتصال آداپتور، كليد روشن و خاموش محصول و در كنار آن نيز دو كليد ديگر قرار دارد كه كليد پاييني براي روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم (Wi-Fi) است. در مودم‌هاي قديمي هنگامي‌كه مي‌خواستيد به هر دليلي شبكه‌ي بي‌سيم مودم خود را قطع كنيد، بايد دستگاه را خاموش مي‌كرديد؛ اما الان با استفاده از اين كليد ديگر نيازي به اين كار نيست و بدون نياز به خاموش‌كردن مودم مي‌توانيد شبكه‌ي بي‌سيم آن را قطع كنيد. شايد اين سوال پيش آيد كه خاموش‌كردن شبكه‌ي بي‌سيم چه فايده‌اي دارد؟ اولين فايده‌ي اين كار قطع‌شدن امواج در هنگامي است كه شما از اتصال بي‌سيم مودم استفاده نمي‌كنيد و يا مودم درون اتاق خواب شما قرار دارد و هنگام خواب شما نمي‌خواهيد امواج مودم درون اتاق پخش باشد. از فوايد ديگر اين كار مي‌توان به بالا بردن امنيت شبكه و صرفه‌جويي در مصرف برق هم اشاره كرد.
در بالاي كليد روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم، كليد WPS قرار دارد. WPS كه مخفف عبارت WiFi Protected Setup است، يك روش استاندارد و ساده‌شده براي برقراري ارتباط بين مودم-روتر با ديگر دستگاه‌هاي سرويس‌گيرنده‌ي بي‌سيم مانند لپ‌تاپ، گوشي موبايل، تبلت، كارت شبكه بي‌سيم و... است كه در سال 2007 و توسط موسسه WIFI ارائه شد. همان‌طوركه مي‌دانيد تمامي دستگاه‌هاي بي‌سيم مانند انواع مودم-روترها و اكسس پوينت‌هاي بي‌سيم قابليت رمزنگاري شبكه‌ي بي‌سيم خود را دارند؛ به صورتي كه شما با گذاشتن رمز يا فعال‌كردن رمزگذاري بي‌سيم در داخل تنظيمات مودم-روتر، امكان استفاده از مودم-روتر خود را فقط به دستگاه‌هايي مي‌دهيد كه موقع اتصال، رمز صحيح شبكه را وارد كنند. ممكن است براي بعضي كاربران، فعال‌سازي رمز و برقراري ارتباط بي‌سيم رمزگذاري‌شده، فرايند پرزحمت و پيچيده‌اي باشد و براي برقراري محدوديت دسترسي در شبكه‌هاي بي‌سيم، سردرگم شوند؛ درنتيجه اين كاربران بايد به سراغ يك روش ساده‌تر بروند. موسسه WiFi يك راه بسيار ساده براي برپايي رمزنگاري در شبكه‌هاي بي‌سيم به وجود آورد كه با نام WPS شناخته مي‌شود؛ البته بعضي از كمپاني‌ها از نام‌هاي ديگري براي اين روش استفاده مي‌كنند؛ مثلاً كمپاني TP-LINK در بعضي از محصولاتش اين روش را QSS نام‌گذاري كرده است. كارآيي اين كليد را با يك مثال براي شما شرح مي‌دهيم: فرض كنيد مي‌خواهيد دستگاه ميهمانتان را به شبكه‌ي بي‌سيم خود متصل كنيد، ولي پسورد شبكه‌ي بي‌سيم شما خيلي طولاني است و حوصله‌ي تايپ‌كردن آن‌ را نداريد يا آن‌ را فراموش كرده‌ايد، درصورتي‌كه دستگاه ميهمان شما از WPS پشتيباني كند، مي‌توانيد با زدن اين كليد در هر دو دستگاه، بدون نياز به تايپ رمز، دستگاه ميهمانتان را به شبكه‌ي خود متصل كنيد. در كنار دو كليد كوچك روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم و WPS، چهار پورت زردرنگ شبكه قرار گرفته‌اند كه براي اتصال دستگاه‌هاي مختلف به‌صورت باسيم به مودم-روتر كاربرد دارند؛ بنابراين شما مي‌توانيد تا 4 دستگاه را به‌صورت كابلي يا باسيم به اين مودم-روتر متصل كنيد. در كنار 4 پورت شبكه، آخرين پورت اين محصول (از سمت راست) ديده مي‌شود كه يك پورت خاكستري رنگ است و در قسمت زير آن عبارت DSL نوشته شده است، كه پورت RJ-11 يا همان پورت اتصال خط تلفن است. در كنار پورت RJ-11 يعني در آخرين قسمت سمت چپ اين محصول (اگر از پشت به آن نگاه كنيد) آنتن سمت راست مودم-روتر قرار گرفته كه قدرت آن هم 5dBi است.

امنيت

اين مودم-روتر براي امنيت بي‌سيم و دسترسي كاربران از رمزنگاري‌هاي WPA, WPA2, WEP استفاده مي‌كند و قابليت پشتيباني از روش‌هاي رمزنگاري داده‌اي را هم دارد. همان‌طوركه گفتيم مودم-روتر 2740u داراي كليد WPS است كه تنظيمات امنيتي بي‌سيم را بسيار ساده مي‌سازد، همچنين داراي كليد روشن و خاموش كردن اتصال بي‌سيم نيز است كه با استفاده از آن مي‌توان از دسترسي‌هاي غيرمجاز و يا اتصال دستگاه‌هاي بي‌سيم ديگر به شبكه به‌صورت دستي جلوگيري كرد. اين مودم-روتر بستري امن و مطمئن را با به‌كارگيري فايروال و كيفيت سرويس (QoS) براي برقراري ارتباطات صوتي، دانلود انواع فايل‌ها و انجام بازي‌هاي رايانه‌اي روي اينترنت، براي شما فراهم مي‌كند؛ همچنين داراي فايروال، كنترل دسترسي كاربر و سيستم اولويت‌بندي انتقال داده‌ها نيز است.

اقلام همراه

هنگامي كه درِ جعبه‌ي اين محصول را باز مي‌كنيد، يك دستگاه مشكي‌رنگ در وسط جعبه، يك باكس كارتني در سمت چپ، يك باكس كوچك در سمت راست، يك باكس در قسمت بالا و يك باكس در قسمت پايين محصول مشاهده مي‌كنيد. درون باكس كوچك سمت راست يك عدد اسپليتر و در قسمت پايين آن و خارج از باكس يك آداپتور برق قرار دارد. درون باكس بالايي آنتن‌هاي محصول، درون باكس پاييني محصول يك كابل خاكستري رنگ تلفن براي اتصال پورت RJ-11 مودم-روتر به خط تلفن و يك كابل زردرنگ شبكه براي اتصال دستگاه‌هاي مختلف به‌صورت باسيم به مودم وجود دارند. درون باكس سمت چپ هيچ چيزي نيست و فقط براي اينكه محصول درون جعبه درست و محكم جاي بگيرد، طراحي شده است. هنگامي كه شما مودم-روتر را از جاي خود بيرون آوريد، مي‌توانيد CD نصب محصول و دفترچه‌ي راهنماي آن را هم در زير محصول بيابيد.

جمع‌بندي

دي‌لينك DSL-2740U يك مودم-روتر بي‌سيم است كه با به‌كارگيري درگاه يكپارچه‌ي پرسرعت +ADSL2 به اينترنت متصل مي‌شود و سرعت دانلود 24 مگابيت در ثانيه و آپلود 1 مگابيت در ثانيه را براي شما فراهم مي‌كند و شما مي‌توانيد اينترنت خود را با كامپيوترها و ديگر دستگاه‌هاي درون شبكه به اشتراك بگذاريد. اين مدل ميان دو مدل 2730u و 2750u قرار مي‌گيرد، از 2730u قوي‌تر است و يك آنتن بيشتر دارد؛ ولي از نظر ظاهر، قدرت و عملكرد كاملاً شبيه به مدل DSL-2750U است؛ با اين تفاوت كه اين مودم-روتر فاقد پورت USB است. دي‌لينك 2740u يك محصول قابل اطمينان و مقرون‌به‌صرفه است كه عملكرد بسيار خوبي دارد و براي استفاده در منزل يا در دفاتر كوچك و معمولي اداري ايدئال است؛ همچنين قادر است بستري امن و مطمئن را با به‌كارگيري فايروال و كيفيت سرويس (QoS) كه شامل حفاظت فايروال، كنترل دسترسي كاربر، استاندارد امنيت بي‌سيم WPA/WPA2 و سيستم الويت‌بندي انتقال‌داده‌هاست، براي ارتباطات صوتي، دانلود فايل و انجام بازي‌هاي رايانه‌اي روي اينترنت براي شما فراهم سازد.

براي خريد و مشاهده محصول كليك نماييد.


تصاوير بيشتر
مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U
مودم روتر ADSL2 Plus بي‌ سيم N300 دي-لينك مدل DSL-2740U

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 91

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 919
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 127
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 490
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1352
  • بازدید ماه : 2224
  • بازدید سال : 3489
  • بازدید کلی : 447589
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه