loading...

ايران كالا

زيبايي يك مفهوم كلي است و شايد نتوان تعريف ثابتي براي آن ارائه داد اما زيبايي براي همه افراد مطلوب و خواستني است وازسده هيجدهم زيباشناسي به عنوان يك علم مطرح شد

بازدید : 217
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بررسي زيبايي شناسي خطبه هاي طاووس، أشباح و قاصعه

زيبايي يك مفهوم كلي است و شايد نتوان تعريف ثابتي براي آن ارائه داد اما زيبايي براي همه افراد مطلوب و خواستني است وازسده هيجدهم زيباشناسي به عنوان يك علم مطرح شده است كه به بررسي عناصر و عوامل موثر در ايجاد زيبايي مي­پردازد


مشخصات فايل

تعداد صفحات 145
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx
دسته بندي زبان و ادبيات فارسي


توضيحات كامل

بررسي زيبايي شناسي خطبه هاي طاووس، أشباح و قاصعه

زيبايي يك مفهوم كلي است و شايد نتوان تعريف ثابتي براي آن ارائه داد اما زيبايي براي همه افراد مطلوب و خواستني است وازسده هيجدهم زيباشناسي به عنوان يك علم مطرح شده است كه به بررسي عناصر و عوامل موثر در ايجاد زيبايي مي­پردازد. ما نمونه اعلاي اين زيبايي را در كلام مولا علي(ع) مي‌بينيم كه سرآمد فصاحت و بلاغت و خطابه و سخنوري بوده است و نهج‌البلاغه به عنوان چكيده كلام مولا(ع) مي­باشداز آنجا كه نهج البلاغه داراي والاترين متن ادبي است؛ انتخاب كلمات و واژه­هاي به كار رفته در متن آن كاملاً حساب شده است. با محتواي غني و تصويرهاي شگرف آن هماهنگي و انسجام كامل دارد در اين پژوهش به بررسي عناصر زيبايي ادبي(موسيقي، عاطفه، خيال، لفظ و معنا )در خطبه­هاي طاووس، اشباح، قاصعه پرداخته شد تامعاني ژرف آن آشكارتر گردد. و در نهايت اين نتيجه حاصل شدكه تصوير سازي وبرانگيختن خيال از ابزارها و عناصر مهم در كشف معنا هستند،تصاوير ارائه شده از محيط پيرامون وام گرفته تاكلام براي مخاطب قابل درك وپذيرش باشد. رنگ، از جمله عواملي مي­باشد كه عواطف را سخت برمي­انگيزد و حضرت نيز به كاربرد رنگ و تاثيري كه در كلامش ايجاد مي­كند كاملا آگاه است. و از رنگ­ها در خطبه­ها استفاده كرده است.

كليد واژه:

نهج‌البلاغه، موسيقي، لفظ، معنا، عاطفه، خيال


فهرست مطالب

درآمد

1

فصل اول: كليات پژوهش

1-1- بيان مسأله

1-2-پيشينه پژوهش

1-3-حدود پژوهش

1-4-سوالات پژوهش

1-5- فرضيات پژوهش

1-6-اهداف پژوهش

1-7-خلاصه مراحل پژوهش

فصل دوم ـ تعاريف و نظريه­هاي زيباشناسي

2-1-زيباشناسي

2-2- تقسيم­بندي زيباشناسي

2-3-عناصرزيباشناسي ادبي

2- 3-1- لفظ

2- 3-2-معنا

2- 3-3-عاطفه

2- 3-3-1-معيارهاي عاطفه

2-3-4- خيال

2-3-4-1-مضامين طيف و خيال در شعر كهن عرب

2-3-5-موسيقي

فصل سوم- زندگي امام علي (ع)

3-1-قدرت ادبي اميرالمؤمنين(ع)

3-2-سيماي بلاغت در ادبي عربي تا عصر امام علي(ع)

3-3-امام علي(ع)و تأثير بر ادب عربي

فصل چهارم –تحليل زيباشناسي خطبه­ها

4-1- خطبه طاووس

4-1-1-تحليل خطبه طاووس

4-2-خطبه أشباح

4-2-1- تحليل خطبه اشباح

4-3-خطبه قاصعه

4-3-1-تحليل خطبه قاصعه

فصل پنجم : نتيجه­گيري و پيشنهادات

5-1- نتيجه­گيري

5-2-پيشنهاد پژوهش

منابع عربي وفارسي

چكيده عربي

چكيده انگليسي

4

7

8

8

8

9

9

11

13

15

15

18

20

22

23

25

27

33

38

46

55

61

73

91

105

127

141

142

145

152

152


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

بررسي زيبايي شناسي خطبه هاي طاووس، أشباح و قاصعه

زيبايي يك مفهوم كلي است و شايد نتوان تعريف ثابتي براي آن ارائه داد اما زيبايي براي همه افراد مطلوب و خواستني است وازسده هيجدهم زيباشناسي به عنوان يك علم مطرح شده است كه به بررسي عناصر و عوامل موثر در ايجاد زيبايي مي­پردازد


مشخصات فايل

تعداد صفحات 145
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx
دسته بندي زبان و ادبيات فارسي


توضيحات كامل

بررسي زيبايي شناسي خطبه هاي طاووس، أشباح و قاصعه

زيبايي يك مفهوم كلي است و شايد نتوان تعريف ثابتي براي آن ارائه داد اما زيبايي براي همه افراد مطلوب و خواستني است وازسده هيجدهم زيباشناسي به عنوان يك علم مطرح شده است كه به بررسي عناصر و عوامل موثر در ايجاد زيبايي مي­پردازد. ما نمونه اعلاي اين زيبايي را در كلام مولا علي(ع) مي‌بينيم كه سرآمد فصاحت و بلاغت و خطابه و سخنوري بوده است و نهج‌البلاغه به عنوان چكيده كلام مولا(ع) مي­باشداز آنجا كه نهج البلاغه داراي والاترين متن ادبي است؛ انتخاب كلمات و واژه­هاي به كار رفته در متن آن كاملاً حساب شده است. با محتواي غني و تصويرهاي شگرف آن هماهنگي و انسجام كامل دارد در اين پژوهش به بررسي عناصر زيبايي ادبي(موسيقي، عاطفه، خيال، لفظ و معنا )در خطبه­هاي طاووس، اشباح، قاصعه پرداخته شد تامعاني ژرف آن آشكارتر گردد. و در نهايت اين نتيجه حاصل شدكه تصوير سازي وبرانگيختن خيال از ابزارها و عناصر مهم در كشف معنا هستند،تصاوير ارائه شده از محيط پيرامون وام گرفته تاكلام براي مخاطب قابل درك وپذيرش باشد. رنگ، از جمله عواملي مي­باشد كه عواطف را سخت برمي­انگيزد و حضرت نيز به كاربرد رنگ و تاثيري كه در كلامش ايجاد مي­كند كاملا آگاه است. و از رنگ­ها در خطبه­ها استفاده كرده است.

كليد واژه:

نهج‌البلاغه، موسيقي، لفظ، معنا، عاطفه، خيال


فهرست مطالب

درآمد

1

فصل اول: كليات پژوهش

1-1- بيان مسأله

1-2-پيشينه پژوهش

1-3-حدود پژوهش

1-4-سوالات پژوهش

1-5- فرضيات پژوهش

1-6-اهداف پژوهش

1-7-خلاصه مراحل پژوهش

فصل دوم ـ تعاريف و نظريه­هاي زيباشناسي

2-1-زيباشناسي

2-2- تقسيم­بندي زيباشناسي

2-3-عناصرزيباشناسي ادبي

2- 3-1- لفظ

2- 3-2-معنا

2- 3-3-عاطفه

2- 3-3-1-معيارهاي عاطفه

2-3-4- خيال

2-3-4-1-مضامين طيف و خيال در شعر كهن عرب

2-3-5-موسيقي

فصل سوم- زندگي امام علي (ع)

3-1-قدرت ادبي اميرالمؤمنين(ع)

3-2-سيماي بلاغت در ادبي عربي تا عصر امام علي(ع)

3-3-امام علي(ع)و تأثير بر ادب عربي

فصل چهارم –تحليل زيباشناسي خطبه­ها

4-1- خطبه طاووس

4-1-1-تحليل خطبه طاووس

4-2-خطبه أشباح

4-2-1- تحليل خطبه اشباح

4-3-خطبه قاصعه

4-3-1-تحليل خطبه قاصعه

فصل پنجم : نتيجه­گيري و پيشنهادات

5-1- نتيجه­گيري

5-2-پيشنهاد پژوهش

منابع عربي وفارسي

چكيده عربي

چكيده انگليسي

4

7

8

8

8

9

9

11

13

15

15

18

20

22

23

25

27

33

38

46

55

61

73

91

105

127

141

142

145

152

152


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 91

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 919
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 167
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 316
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 901
  • بازدید ماه : 1773
  • بازدید سال : 3038
  • بازدید کلی : 447138
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه